اتومبیلرانی

انواع سبک های اتومبیلرانی

 

با اینکه اغلب مردم و به خصوص جوانان به اتومبیل رانی علاقه ی زیادی دارند اما هنوز هم بسیاری از آن ها به سبک های اتومبیل رانی آشنایی ندارند. این بی آگاهی موجب می شود تا هر فرد علاقه مند با ورود به این رشته متوجه نواقص خود و نیاز هایش گردد که در اواسط راه می بایست هزینه های زیادی را پرداخت کند.

بنابراین بهتر است قبل از هر چیزاطلاعاتی درباره ی انواع سبک اتومبیل رانی بدست آوریم.

رالی

یکی از پر ریسک ترین مسابقات اتومبیل رانی که در جاده های باریک و خاکی برگزار می شود، رالی است. مسابقات رالی با جمع امتیاز هر فرد و زمانی که دور مسابقات را به پایان رسانده است، هیجان بیشتری می گیرد. زیرا اغلب رانندگان حرفه ای این مسابقات بر سر صدم ثانیه با هم رقابت می کنند و خطرات را در طول مسابقه پذیرا خواهند بود. رقابت های جذابی که بین تیم ها انجام می شود موجب ایجاد هیجان وصف نشدنی در بین تماشاگران و حتی مسابقه دهندگان می گردد. در مسابقات رالی اغلب خودرو های سواری با یکدیگر مسابقه می دهند. در این مسابقات خودرو ها در مسیر های مختلف و با اختلاف زمانی به رقابت می پردازند.

ریس

ریس نیز یکی از مسابقات اتومبیل رانی است که در مسیر های مختلف میان اتومبیل ها برگزار می شود. در مسابقات ریس تغییراتی درون هر کلاس خودرو باید انجام شود تا به سطح استاندارد برسد. در ایران برای ماشین های سواری همچون 206 و 405 و سایر ماشین های سواری مسابقات ریس برگزار می شود. در این مسابقات اتومبیل ها استاندارد شده و ایمنی را برای راننده ی خودرو افزایش می دهند. مسابقات ریس یکی از حرفه ای ترین مسابقات اتومبیل رانی است که در ایران برگزار می گردد.

درگ

مسابقات اتومبیل رانی درگ که با عنوان مسابقات شتاب نیز شهرت دارند بین اتومبیل ها و حتی موتور سیکلت های مختلف برگزار می شود. در این مسابقات می بایست خودرو ها پشت یک خط ایستاده و بعد از روشن شدن یک چراغ متراژ معینی را در کمترین زمان طی کنند. هر خودرویی که در کمترین زمان مسیر را طی نماید برنده مسابقه درگ خواهد شد.

دریفت

در این مسابقه، راننده باید با حداکثر سرعت از یک پیچ عبور کند. در اغلب مسابقات دریفت، چرخ ها تاثیر بسزایی در دور زدن خودرو دارند و این سرعت محاسبه شده را دریفت گویند.

اسلالوم

شاید یکی از جذاب ترین مسابقات اتومبیل رانی که به هنر راننده نیز وابسته است، اسلولوم باشد. در این مسابقه که به صورت انفرادی برگزار می شود هر راننده می بایست از موانعی مخروطی بدون برخورد عبور کند. در این مسابقات، راننده در اجرا کردن نمایشی جذاب، نقشی موثر خواهد داشت که در کمترین زمان باید انجام شود.

اغلب مسابقات اتومبیلرانی نیاز به رانندگان حرفه ای خواهد داشت و بهتر است رانندگان در مورد هر سبک اتومبیلرانی اطلاعاتی بدست آورند و بعد از شناخت و تعیین علاقه ی خود به صورت حرفه ای آموزش های لازم را ببینند. این کار سبب می شود تا هزینه ی کمتری برای حرفه ای شدن در رشته های ورزشی اتومبیل رانی پرداخت کنند و همچنین موج بیشتری از علاقه مندان به این رشته ها روی می آورند.