انواع شلوار ورزشی و راهنمای انتخاب آن

انواع شلوار ورزشی و راهنمای انتخاب آن

انواع شلوار ورزشی و راهنمای انتخاب آن

یکی از اصولی که همواره ورزشکاران به آن توجه می کنند، جنس و کیفیت لباس ورزشی می باشد. اغلب لباس های ورزشی می بایست از الیافی تهیه گردند که فرد بتواند به راحتی با آن ورزش کند. حس خوب ورزش در کنار لباس ورزشی مناسب پدید می آید و به همین خاطر لباس ورزشی برای ورزشکاران اهمیت زیادی خواهد داشت.

یکی از ویژگی هایی که برای شلوار ورزشی بیان می شود داشتن قابلیت ارتجاعی است. با این ویژگی جریان خون درون بدن به راحتی اتفاق می افتد و فرد می تواند حرکات سخت ورزشی را انجام دهد. تنگ بودن شلوار ورزشی نبایست به حدی باشد که از میزان فعالیت فرد کاسته شود.

انواع شلوار ورزشی با جنس و الیاف گوناگون برای ورزش های مختلفی مناسب هستند که در ادامه درباره ی آن سخن خواهیم گفت.

شلوار ورزشی نایلونی یا پلاستیکی

در ورزش های سنگین، استفاده از این نوع الیاف برای شلوار ورزشی توصیه نمی شود. زیرا با عرق کردن فرد، حالت بدی از لباس ایجاد می شود. معمولا شلوار های ورزشی با این جنس می توانند در آب و ورزش های آبی مورد استفاده قرار بگیرند هرچند که استفاده از شلوار ورزشی در آب مرسوم نمی باشد.

شلوار ورزشی پنبه ای

در قدیم استفاده از این شلوار های ورزشی توصیه می شد زیرا وزن سبکی داشته و در مقایسه با الیاف پلاستیکی بهتر عمل می کنند. یکی از معایبی که برای شلوار ورزشی پنبه ای بیان می شود، سنگین شدن آن در حین عملیات ورزشی می باشد. در واقع شلوار ورزشی پنبه ای عرق افراد را به خود نگهداشته و به همین دلیل بوی بدی از آن ساطع می شود. معمولا به دلیل گرم نگه داشتن بدن با الیاف پنبه ای، توصیه می شود تا شلوار ورزشی پنبه ای در فصل زمستان و در ورزش هایی که سرمای هوا آزاد دهنده است همچون کوهنوردی استفاده شود.

شلوار ورزشی اسپیندکس

لباس های ورزشی اسپیندکس به سرعت با عبور رطوبت از خود می توانند عرق افراد را از بدن دور کنند. شلوار ورزشی با این جنس به بهترین شیوه برای ورزش های کششی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا که قابلیت ارتجاعی خوبی دارد و انعطاف پذیر است.

شلوار ورزشی اسلش

به تازگی در بازار نوع خاصی از شلوار های ورزشی ارائه شده است که به آن شلوار ورزشی همه کاره نیز می گویند. این نوع شلوار ها می توانند برای تفریح، محیط های صمیمی و دوستانه ی نه چندان رسمی و ورزش به کار روند.

با خرید شلوار ورزشی اسلش می توان چندین کارکرد از شلوار دریافت کرد که هر کدام در جای به خصوصی، استفاده می شود.

برای تهیه شلوار های ورزشی مختلف ابتدا می بایست نوع فعالیت ورزشی را انتخاب نمود. بعد از تعیین نوع فعالیت، تنوع شلوار کمتر شده و گرایش به نوع خاصی از شلوار بیشتر می شود. به خصوصیاتی همچون تنگی، گشادی، جنس الیاف به کار رفته، داشتن بند و جیب یا نداشتن آن، کوتاهی و بلندی در هنگام انتخاب شلوار ورزشی باید توجه شود تا کارکرد بهتری از آن برای ورزش مورد نظر ایجاد گردد.