بهترین ماشین های آفرود

بهترین ماشین های آفرود

بهترین ماشین های آفرود

امروزه جوانان زیادی به سمت ورزش های هیجانی متمایل شده اند به طوریکه اغلب آن ها حتی حاضرند با پرداخت هزینه های گزاف در این رشته های ورزشی فعالیت کنند. آفرود نام رشته ی ورزشی است که به تازگی در ایران نیز هواداران زیادی پیدا کرده و تمرکز و دانش بالایی را می طلبد. در ذیل به معرفی این رشته خواهیم پرداخت.

آفرود چیست؟

به رانندگی در شرایط بسیار سخت و خارج از جاده های هموار آفرود می گویند. این فعالیت ورزشی نیاز به یک ماشین پر قدرت با توان رقابتی بالا دارد تا بتواند از مسیر های سخت و صعب العبور گذر کند. علاوه بر ماشین، آفرود تنها رشته ورزشی است که دانش فنی رانندگی افراد را محک زده و نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد. از آنجا که ورزش آفرود به تازگی مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است، می بایست بهترین ماشین های آفرود نیز معرفی گردد تا انتخاب آن به فرد در موفقیت این رشته ورزشی کمک کند.

تویوتا لندکروز

یکی از بهترین ماشین هایی که در آفرود موفق خواهد شد، تویوتا لندکروز است. برخی از کارشناسان این ماشین شاسی بلند و قدرتمند را غول جاده های سخت می دانند. برای انجام ورزش آفرود شاید بهترین ماشین تویوتا لندکروز باشد که از زمان اولین تولید آن تا به امروز بر کیفیت آن افزوده شده و می تواند بهترین گزینه ی انتخابی برای آفرود باشد.

مدل های متنوعی از تویوتا لندکروز در ایران وجود دارد که برای آفرود سواری مناسب بوده و در صورتی که از لحاظ فنی ایرادی نداشته باشند می توانند بهترین و با کیفیت ترین باشند.

جیپ

همانطور که می دانید در قدیم از جیپ به عنوان ماشین صحرا گرد یاد می کردند و این نام هنوز هم روی این ماشین باقی مانده است. جیپ ها در دو نوع رو باز و بسته در بازار یافت می شوند و با گذشت زمان آپشن های مختلفی به جیپ توسط شرکت تولید کننده آن افزوده شده است. جیپ ها ماشین های دو سلندری هستند که با شاسی بلند و چرخ های عریض، قدرت عبور از جاده های سخت و باریک را دارا خواهند بود.

تویوتا

از جمله ماشین های مدرن امروز که برای آفرود سواری تولید و به بازار عرضه گشته است تویوتا می باشد. این ماشین با داشتن قابلیت انعطاف فنر ها می تواند تکان های مختلف را مهار کرده و جزوی از بهترین گزینه ها برای آفرود سواری باشد. تویوتا همچنین رکورد دار کمترین زمان برای رسیدن به سرعت های بالاست و قدرت فوق العادی در جاده های شنی و کویر به نمایش گذاشته است.

نیسان

نیسان یکی از مدل های ماشین آفرود می باشد که در شکل های مختلف وارد بازار می شود. نیسان معمولا به یک ماشین صحرایی شهرت دارد که قابلیت های منحصر به فردی را در آفرود اجرا می کند. این مدل از ماشین با وجود کیفیت فوق العاده، در جاده های ناهموار مصرف سوخت بالایی داشته و به همین دلیل تعداد معدودی از افراد که به قابلیت های این مدل اعتماد دارند، خواستار خرید آن می باشند.

بهترین ماشین های آفرود تولید شده در دنیا اگرچه متنوع و زیاد هستند اما تعداد کمی از آن ها به ایران وارد شده اند. انتخاب هر کدام از این ماشین ها بر اساس سلیقه، موتور و شاسی آن توسط افراد می باشد و به مسیر آفرود نیز بستگی خواهد داشت.