نخودچی

سوغات قزوین قسمت دوم

 اگر سفری به قزوین در پیش رو دارید و می‌خواهید از این شهر تحفه‌ای نیز برای دوستان و اقوام خود به همراه ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید و معروف‌ترین سوغات قزوین را که در ادامه معرفی شده‌اند بیشتر بشناسید.
اگر هزینه کافی برای سفرهای خارجی ندارید ولی نمی‌توانید قید گردشگری و تماشای طبیعت و جاذبه‌های تاریخی را بزنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با تور قزوین همسفر شده و سوغات قزوین را که از جمله جاذبه‌های شگفت انگیز این شهر به حساب می‌آیند امتحان کنید.
در مقاله اول تعدادی از سوغات مشهور این شهر معرفی شدند. در این مقاله نیز قصد داریم دیگر سوغات قزوین را برای آشنایی بیشتر توریست‌هایی که سفر به قزوین را در پیش رو دارند معرفی کنیم. با ما همراه باشید و با خوراکی‌های خوشمزه این شهر بیشتر آشنا شوید.
باقلوا مشهورترین سوغات قزوین
اگر به قزوین سفر کنید و هنگام مراجعه به بازار این شهر سراغ مشهورترین سوغات قزوین را بگیرید، بی‌شک فروشنده باقلوای این شهر را به شما پیشنهاد می‌کند. باقلوای مشهور قزوین به نام باقلوای سه رنگ یا باقلوای پرچمی نیز شناخته میشود. برای تهیه این شیرینی باید آرد، گلاب، روغن جامد، پودر پسته، پودر بادام، پودر قند، زعفران، شکر و پودر هل را آماده کنید.
در اولین مرحله از تهیه باقلوای قزوین باید خمیر آن را آماده کنید. برای تهیه خمیر این شیرینی باید آب، آرد، گلاب و روغن را ترکیب کنید و خوب ورز دهید تا خمیر یکدست شود. سپس باید روی خمیر را بپوشانید و به مدت 2 ساعت به آن استراحت بدهید تا خمیر آماده شود.
سپس باید خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را با وردنه کاملاً باز کنید تا نازک شود.  در این مرحله باید خمیر نازک شده را درون قالب چرب شده پهن کنید. سپس باید بادام پودر شده که با پودر قند مخلوط شده است را روی خمیر بریزید و فشار دهید تا بادام و خمیر به هم بچسبند. پس از آن پودر پسته را روی خمیر ریخته و فشار دهید.
در این مرحله باید زعفران پودر شده و هل که با مقداری پودر بادام و پودر قند مخلوط شده را روی پسته بریزید و مواد را به حدی فشار دهید که از هم جدا نشوند و خوب به هم بچسبند.
سپس باید لایه دیگر خمیر نازک را روی مواد قرار دهید و شیرینی را به شکل لوزی برش بزنید. حال باید باقلوا را درون فری که با دمای 175 درجه سانتی‌گراد گرم شده است قرار دهید و 35 دقیقه به آن زمان بدهید تا بپزد. سپس باید باقلوا را از درون فر خارج کنید و بعد از این که شیرینی سرد شد روی آن شربت غلیظ آب و شکر را بریزید.شیرینی نان قندی قزوین
شیرینی نان قندی از دیگر سوغات قزوین است که هنگام سفر به این شهر می‌توانید آن را خریداری نمایید. مواد اولیه این شیرینی آرد سفید، پودر قند، روغن جامد، پودر هل و بکینگ پودر می‌باشد. برای تهیه این شیرینی باید ابتدا روغن جامد را با پودر هل مخلوط کنید و خوب مالش دهید تا ماده یکدستی حاصل شود. سپس پودر قند را کم کم به شیرینی اضافه کنید و با روغن و هل مخلوط نمایید. پس از آن بکینگ پودر و آرد را به مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای ورز دهید که خمیر به دست نچسبد.
در این مرحله باید روی شیرینی را بپوشانید و به آن چهار ساعت زمان دهید تا خمیر آماده شود. سپس از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و پس از گرد کردن آن را درون سینی بگذار‌ید و سپس شیرینی را درون فر قرار دهید تا بپزد.

از دیگر سوغات قزوین که هنگام سفر با تور قزوین می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید می‌توان به شیرینی پادرازی، شیرینی نخودی، شیرینی شربتی، نان نازک قزوینی، شیرینی اتابکی و آجیل و خشکبار قزوین اشاره کرد.