گوجه برغان

سوغات کرج قسمت اول

کرج مرکز استان البرز است و پس از تهران بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران بزرگ می‌باشد. برای خرید سوغات کرج می‌توانید با تور کرج همسفر شوید و جاذبه‌های این شهر را که به نام ایران کوچک شناخته می‌شود ببینید. شمال کرج به مازندران می‌رسد و شرق آن به تهران. استان قزوین نیز در غرب این شهر قرار دارد. به همین دلیل کرج را می‌توان به عنوان یکی از شاهراه‌های ارتباطی بین پایتخت و شهرهای شمالی و شمال غرب ایران در نظر گرفت.

برای رسیدن به استان البرز می‌توانید سفر از هر خطه‌ای که در آن هستید را آغاز کنید و به سمت شمال ایران پیش بروید. این شهر در روزهای گرم سال آب و هوایی خشک و نیمه بیابانی دارد و زمستان‌ها این شهر پوشیده از برف می‌شود؛ بنابراین اگر سفر به کرج را در پیش رو دارید بهتر است فصل بهار را که هوا وضعیت مطلوبی دارد مد نظر داشته باشید.

در اینجا برخی از سوغات کرج برای افرادی که سفری به سوی این ناحیه در پیش رو دارند معرفی شده است.

گوجه سبز یکی از سوغات کرج

کرج به واسطه این که روی رشته کوه‌های البرز قرار دارد، دارای محصولات کشاورزی متنوعی می‌باشد. از جمله این محصولات می‌توان به گوجه سبز به عنوان سوغات کرج اشاره کرد. گوجه سبز که به نام آلوچه نیز شناخته می‌شود، ترش مزه است و یکی از خوراکی‌های محبوب فصل بهار به حساب می‌آید. نارس گوجه سبز را می‌توان به تنهایی امتحان کرد و رسیده آن را نیز می‌توان برای تهیه انواع لواشک یا در پخت غذا به کار برد.

گوجه سبز ترش مزه سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است. گوجه سبز برای بهبود گوارش موثر است و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند. این میوه خوشمزه ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و مصرف آن سبب می‌شود که همیشه لثه‌هایی سالم و دندان‌هایی محکم داشته باشید.

گوجه سبز در درمان کم خونی موثر است و سبب تقویت عضلات بدن می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید از بین سوغات کرج گزینه‌ای را انتخاب کنید که هم بسیار سالم است و هم مقوی، به شما پیشنهاد می‌کنیم گوجه سبز را مد نظر داشته باشید.

عناب کرج

عناب را می‌توانید هم به صورت تازه و تر و هم به صورت خشک مصرف کنید. در بین سوغات کرج نام عناب نیز به چشم می‌خورد. عناب در گذشته تنها مصرف دارویی داشته است، اما این روزها در بسیاری از مغازه‌ها به صورت تازه نیز به فروش می‌رسد.

عناب قرمز رنگ است. این میوه کوچک که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد سرشار از ویتامین سی می‌باشد. مصرف عناب برای استحکام استخوان‌ها و درمان بی‌خوابی موثر است. عناب ضد سرطان است و در کاهش استرس و اضطراب تاثیر زیادی دارد.

مصرف عناب سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین مصرف عناب خشک به صورت جوشانده می‌تواند برای درمان سرماخوردگی و گلودرد موثر باشد. عناب خون را تصفیه می‌کند و با مصرف آن همیشه قلبی سالم خواهید داشت.

اگر می‌خواهید یک سوغاتی خاص و متفاوت را از بین سوغات کرج انتخاب کنید که درمان بخش همه دردها بوده و بسیار مفید است. به شما پیشنهاد می‌کنیم عناب را خریداری کنید.

دیگر سوغات کرج در مقاله دوم معرفی شده است. برای آشنایی با خوراکی‌های دیگر این منطقه به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله دوم را نیز که در این باره نوشته شده مطالعه نمایید.