پنیر طالقان

سوغات کرج قسمت دوم

افرادی که با تور کرج همسفر می‌شوند علاقه‌مند هستند که جاذبه‌های این شهر را تماشا کنند و سوغات کرج را نیز خریداری کرده و برای دوستان و آشنایان خود ببرند. کرج به واسطه همسایگی‌اش با شمال و واقع شدنش روی رشته کوه‌های البرز، جاذبه‌های یک شهر کوهستانی و شمالی را با هم دارد. طبیعت چهار فصل این منطقه، کرج را محل مناسبی برای کشت انواع میوه‌ها ساخته است.

افرادی که سفر به کرج را در پیش می‌گیرند، غیر ممکن است به جاده چالوس که از این شهر شروع شده و تا شمال ایران با پیچ و خم‌های فراوان ادامه پیدا می‌کند مراجعه نکنند. جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های ایران و جهان است و تماشای آن هوش از سر همگان می‌رباید.

تفاوتی ندارد که برای کار به کرج سفر کرده‌اید یا صرفاً تماشای جاذبه‌های جاده چالوس شما را با تور کرج همسر کرده است. در هر دو صورت باید خوراکی‌ها و سوغات کرج را بشناسید تا بتوانید از این خط ره آوری با خود همراه ببرید.

آلوی برغان از جمله سوغات کرج

یکی از معروف‌ترین و خاص‌ترین سوغات کرج آلوی برغان است. این آلو در روستای برغان در استان کرج کشت می‌شود و هم به عنوان مصرف داخلی به بازار ارائه می‌شود و هم یک میوه صادراتی به حساب می‌آید. آلو برغان قرمز رنگ است و یک میوه مجلسی برای پذیرایی در مهمانی‌ها و جشن‌ها محسوب می‌شود.

این آلو خواص درمانی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان اشاره کرد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و مانع از نفوذ رادیکال‌های آزاد موجود در هوا به بدن انسان می‌شود. آلوی برغان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و از انسداد شریان‌های پیشگیری می‌کند.

خوردن این میوه خستگی مفرط را برطرف می‌کند و در تنظیم سیستم گوارشی بدن تاثیر بسزایی دارد. آلو برغان سرشار از ویتامین سی است و افرادی که مرتب سرما می‌خورند و با کمبود ویتامین C مواجه هستند با مصرف این میوه به صورت تازه یا خشک شده می‌توانند کمبود این ویتامین را در بدنشان جبران کنند.

مصرف آلوی برغان اضطراب را نیز کاهش می‌دهد. این میوه خوشمزه را می‌توانید برای پخت غذاهای متنوع یا برای تهیه انواع دسرها استفاده کنید. اگر به دنبال این هستید که یکی از اصیل‌ترین سوغات کرج را از این خطه به ارمغان ببرید، آلوی برغان انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

ازگیل کرج

در بین سوغات کرج نام ازگیل نیز به چشم می‌خورد. عده‌ای تصور می‌کنند که تنها زادگاه این میوه شمال ایران است. در صورتی که کرج به واسطه این که به شمال نزدیک است محل مناسبی برای کشت این میوه محسوب می‌شود.

ازگیل سرشار از آنتی اکسیدان است. افرادی که فشار خون بالایی دارند با مصرف این میوه می‌توانند سطح فشار خون خودشان را تا حد نرمال تنظیم کنند. با مصرف ازگیل می‌توانید بیماری‌های گوارشی را نیز درمان کنید.

پنیر و لبنیات طالقان

مناطق کوهستانی یکی از بهترین مکان‌ها برای دامپروری محسوب می‌شوند. طالقان کرج نیز به واسطه مراتع زیادی که دارد از جمله این نواحی است. در طالقان می‌توانید لبنیات طبیعی را که سوغات کرج هستند تهیه کنید. پنیر طالقان یکی از خوشمزه‌ترین و خاص‌ترین سوغات این ناحیه است که در سفر به کرج می‌توانید آن را خریداری کرده و برای دوستان خود ببرید.