همه چیز درباره ی دستبند پاراکورد

 چیز درباره ی دستبند پاراکورد

اگر جز علاقه مندان به سفر به طبیعت و ماجراجویی هستید حتما تا حدودی نام دستبند های پاراکورد را شنیده اید و با آنها آشنایی دارید. دستبند های پاراکورد یکی از انوع تجهیزات جانبی ضروری و مهم و پر طرفدار در سفر به طبیعت و کمپینگ کردن در دل طبیعت است. شما تقریبا در سفرهای ماجراجویانه و برای زندگی در طبیعت حتی کوتاه مدت به این دسبند ها نیاز خواهید داشت.

معرفی اجمالی دستبند های پاراکورد و کاربری آنها

دستبند های پاراکورد از طناب هایی با ساختار بافته شده تشکیل شده اند که جنس و نوع این طناب ها، همان طناب های مخصوص ورزش های چتر بازی و پاراگلایدر و مانند اینها ست. طول این طناب 3 متر است و ظرفیت آن چیزی در حدود تحمل وزن تا 250 کیلو گرم است. و برای زندگی در طبیعت یکی از الزامات محسوب می شود. در مواقع ضروری شما با این دستبند قادر خواهید بود کار هایی کنید که برای بقا در طبیعت به آن نیاز دارید. از جمله کاربری های دستبند های پاراکورد می توان به : فیکس کردن و بی حرکت نگه داشتن دست و پای شکسته، بند کفش، تله شکار، ساختن پناهگاه های جنگلی و اضطراری، درست کردن تور ماهیگیری و فرود آمدن از ارتفاع و صعود انفرادی و به پا کردن آتش اشاره داشت.

مزایای دستبند های حرفه ای پاراکورد

دستبند های پاراکورد طناب های بسیار محکم و قدرمتندی هستند که در شرایط سخت با اعتماد بر دوام، توانایی تحمل و مقاومت شان می توانید در هرگونه شرایط جوی و فیزیکی نا مساعد و بد اوضاع را پشت سر بگذارید و تا حد زیادی خودتان را ایمن کنید. دستبند های پاراکورد این توانایی را مدیون استاندارد های نظامی ای است که در ساخت و تهیه ی آنها به کار برده اند.

از دیگر مزیت های دستبند های پاراکورد می توان به کم حجم بودن و کم وزن بودن و سبکی شان اشاره کرد. و ورزشکاران طبیعت گرد و کوهنورد حتما می دانند که حجم و سبک بودن تجهیزات شان در سفر یکی از مهم ترین ارکان و اصول چنین سفر هایی ست. از این جهت می توانند آزادانه و با خیال راحت همیشه و در هر شرایطی این طناب ها را به شکل دستبندی جذاب همراهان داته باشند.

دستبند های پاراکورد برای ماجراجویان و طبیعت نوردان علاوه بر یک تجهیز ضروری بودن و تمام موارد ذکر شده، استایلی خاص و حرفه ایبرای این دسته از ورزشکاران به ارمغان می آورد و این امکان را به آنها می دهد تا با خیالی آسوده بتوانند در طبیعت ماجراجویی کنند و از پس زندگی در طبیعت بدون شرایط و امکانات لازم بر بیایند.

یکی از قابلیت های بسیار جالب دستبند های پاراکورد

دستبند های پاراکورد یک نکته ی بسیار جالب دارند که به جای گیره های ساده در آنها از نوعی آتش زنه ها و چخماق های با کیفیت و با دواماستفاده شده است که این موضوع این قابلیت را در دستبند های پاراکورد ایجاد می کند تا طبیعت گردان و ماجراجویان با مشکلاتی نظیر آتش به پا کردن و آشپزی کردن و ایجاد نور و گرما در شرایط بحرانی ای که نیاز به اینها را ایجاب می کند، مواجه نشوند. البته در برخی از نمونه های آن قطب نما نیز وجود دارد.