کلاس های مسابقات اتومبیلرانی

کلاس های مسابقات اتومبیلرانی

کلاس های مسابقات اتومبیلرانی

بسیاری از جوانان به تازگی علاقه مند به شرکت در مسابقات اتومبیل رانی هستند و برخی از آن ها به دنبال یافتن راهی برای آشنایی و ورود به این رشته می باشند. مسابقات اتومبیل رانی در سطوح مختلفی وجود دارد و اغلب رانندگان حرفه ای در ابتدا از سطوح پایین تر وارد این رشته شده و پلی به سطوح بالاتر برای خود زده اند. ارتقای هر راننده در مسابقات اتومبیل رانی به دانش و تجربه ی وی در زمینه ی اتومبیلرانی بستگی دارد و نیاز است که در کلاس های آموزشی این رشته شرکت نماید.

در ابتدا باید بگوییم که مسابقات اتومبیل رانی در سطوح و انواع مختلفی برگزار می گردد که هر کدام می بایست در کلاس های آموزشی جداگانه ای آموزش داده شوند.

اتومبیل رانان مطرح جهان کارتینگ را مبنای اتومبیلرانی به صورت حرفه ای می دانند و همه ی آن ها در ابتدا با این رشته وارد ماراتن رقابتی اتومبیل رانی شده اند.

کلاس های آموزشی که در مسابقات اتومبیل رانی برگزار می گردد اغلب در این رشته بوده تا افراد با استعداد های جدید به رانندگان حرفه ای و بین المللی تبدیل گردند.

مسابقات اتومبیل رانی در رشته کارتینگ بر اساس قوانین وضع شده در هر مسابقه به کلاس های مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال ممکن است فدراسیون با اعلام رده ی سنی مشخصی، تمایل به اجرای مسابقه در میان افراد مختلف داشته باشد و تجربه ی آن ها را محک بزند. از طرفی گاه نوع ماشین و ویزگی های فنی آن مد نظر قرار می گیرد و کسانی اجازه ی رقابت پیدا می کنند که این ویژگی ها را در مشخصات فنی ماشین مسابقه ی خود رعایت کرده باشند. هر یک از این مسابقات در سطح خود می تواند بهترین باشد و به همین خاطر است که مسابقات اتومبیل رانی در کلاس های مختلفی طبقه بندی می شوند.

نکته ی حائز اهمیت در مسابقات اتومبیل رانی این است که این مسابقات در سطوح بین المللی انجام شده و مسابقات کارتینگ پیش نیازی برای ورود به مسابقات بین المللی فرمول یک خواهند بود.

در طبقه بندی کلاس های مسابقات اتومبیل رانی مجموع وزن راننده و ماشین نیز اهمیت دارد و اغلب این طبقه بندی موجب خارج شدن برخی از رانندگان از دور مسابقات می گردد.

در هر یک از کلاس بندی های مسابقات بین المللی اتومبیل رانی فدراسیون در نظر دارد تا میزان استاندارد های رقابتی را به یکدیگر نزدیک کند. با این استاندارد های وضع شده، انتخاب رانندگان حرفه ای سخت تر و از همه مهم تر بهتر خواهد شد. زیرا هر راننده با اتکا به قابلیت های خود و با توجه به یکسان بودن شرایط می تواند جزوی از بهترین های این مسابقات قرار بگیرد.

در ایران نیز مسابقات کارتینگ به صورت کشوری برگزار می شود و علاقه مندان این رشته روز به روز بیشتر شده و در کلاس های آموزشی آن شرکت خواهند کرد. با این کار مربیان می توانند استعداد های پنهان کارآموزان را پیدا کرده و برای موفقیت در عرصه های بین المللی آن ها را آماده نمایند. اغلب کلاس های مسابقات اتومبیل رانی نیز به همین منظور برگزار می گردد.