کاشان

جاذبه های گردشگری کاشان قسمت دوم

ϖ سوغات کاشان

بدون شک هر زمان که به سوغات شهر کاشان فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد قطعا گلاب مشهور و پر آوازه ی کاشان خواهد بود. کاشان به داشتن گلاب های معتبر و عرقیجات با کیفیت در ایران معروف است. اما سوغات منحصر به فرد دیگری نیز دارد که نمی گذارد کسی دست خالی از کاشان باز گردد.
• سوغات خوراکی کاشان
1. گلاب
2. عرقیجات گیاهی مانند عرق زیره و عرق نعناع و نارنج و بیدمشک
3. حلوا ارده
4. باقلوای کاشان
5. گل محمدی خشک مخصوص استفاده در چای و دمنوش
6. بهار نارنج تر و خشک
7. کلوچه و شیرینی حاجی بادامی
8. پشمک

• صنایع دستی
1. قالی های معروف کاشان
2. گلیم ها و زیلو های سنتی و دستی
3. گیوه های سنتی
4. ظروف سفالی
5. پارچه های ابریشمی نفیس ( زری دوزی، مخمل، نقره بافت، اطلس، حریر، دیبا )
6. کاشی کاری
7. ظروف نقطه کاری شده
8. ظروف مسی

⎫ رویداد مهم همه ساله ی شهر کاشان
حتما می می دانید که رویداد بسیار معروف و زبانزد شهر کاشان مراسم زیبا و باشکوه محلی گلاب گیری آن می باشد.
همه ساله گردشگران بسیاری از سرتاسر ایران و حتی خارج از ایران برای تماشای این مراسم محلی و آیین سنتی طبیعی به کاشان سفر می کنند.
گلاب گیری در فصل بهار و اردیبهشت ماه اتفاق می افتد. در سرتاسر کاشان و خصوصا در قمصر کاشان مغازه های بسیار زیادی را خواهید دید که در آنها بومیان با روش های سنتی و در ظروف مسی به شیوه های طبیعی گلاب گیری می کنند و در همان لحظه نیز گلاب های تازه را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.
حتی تور های بسیاری در داخل ایران هر سال در اریبهشت ماه اقدام به بردن علاقه مندان به تماشای این مراسم زیبا از ابتدا ( چینش گل ) تا انتها ( مراحل گلاب گیری ) می کند.

⎫ اقامت در شهر کاشان
شهری با در بر داشتن این حجم از جاذبه های تاریخی و طبیعی ارزشمند و این میزان از توریست های داخلی و خارجی ای که هر ساله خصوصا در فصل بهار به خودش اختصاص می دهد بدون شک مکان های مناسب و درخور بسیاری برای استقبال از توریست ها و گردشگرانی که هم به صورت شخصی و هم به همراه تور به کاشان سفر می کنند در نظر خواهد داشت.
گردشگران در کاشان هم می توانند در هتل های درجه یک و مهمان خانه های مرتب و مناسب شب را اقامت کنند و صبح به بازدید از مکان های دیدنی ای شهر بپردازند.
و گزینه ی دیگر برای اقامت در کاشان خانه های بومیان آنجاست که حتما در طول سفر خود با بومیان بسیاری که سطح شهر آماده ی اجاره ی منازل شخصی شان برای به صورت دربست به مسافرین می باشند، رو به رو خواهید شد.
جالب است بدانید دیده شده است که عده ی بسیاری از توریست ها و گردشگران ترجیح می دهند به شهرستان های اطراف کاشان رفته و علاوه به دیدار از آنها شب را نیز در آنجا اقامت کنند. به عنوان مثال عده ی بسیار زیادی از توریست ها دوست دارند حتما در سفر خود به کاشان در مراسم گلاب گیری این شهر زیبا نیز شرکت کنند. بنابراین به مرکز آن یعنی قمصر کاشان می روند و پس از تماشای مراسم گلاب گیری شب را نیز در هوای پاک و میان مناظر زیبای آنجا اقامت می کنند. این اقامت می تواند هم در هتل ها و میهمانخانه های باشد و هم در خانه های سنتی بومیان.