آفرود

آشنایی با آفرود قسمت سوم

  • خودرو های ویژه آفرود!

مسیر های آفرود به خودی خود نشان می دهند که شما با هر ماشینی قادر نخواهید بود یک آفرودر باشید و بی پروا به دل هر مسیر و جاده ای بزنید. وضعیت ماشین، نوع لاستیک ها، لوازم جانبی پیشرفته و تجهیزات خاص همه و همه جز فاکتور هایی هستند که ماشین شما را تبدیل به یک خودروی ویژه آفرود و شما را تبدیل به یک آفرودر می کنند. زیرا به نظر می رسد شما با خودرو های معمولی و لاستیک های معمولی نمی توانید از مسیر هایی که آفرود میطلبد، مانند سنگلاخ ها، تپه های شنی، و مناطق کوهستانی و رودخانه ها عبور کنید.

به همین جهت ماشین های ویژه ی آفرود کاملا متفاوت بوده و برای عبور از مسیرهای پر پیچ و خم و بیراهه های دارای سنگریزه و گل و لای، و در کل شرایط جاده ای ناهموار طراحی و در نظر گرفته شده اند. بطور کلی ماشین های آفرود را می توان از جسه و لاستیک های بزرگ با شیار های عمیق شان نیز شناخت. در واقع ماشین های آفرود از انعطاف پذیری بسیار بالایی نسبت به مسیر ها و نوع جاده ها برخوردار اند، و همین ویژگی این ماشین ها، که این اطمینان خاطر را به صاحبانشان میدهد که آنها را از هر مسیری عبور خواهد داد، و توانایی گذشتن از هر شرایط بد جاده ای را نیز دارند، باعث شده این خودرو ها از محبوبیت ویژه ای برای صاحبانشان برخوردار بوده و طرفداران خاص خودشان را داشته باشند و کانون توجه علاقه مندان بسیاری به رانندگی در بیراهه ها قرار بگیرند.

در زیر چند نمونه از بهترین ماشین های آفرود دنیا را برایتان نام خواهیم برد:

  • جیپ رنگلر Jeep Wrangler روبیکون هارد راک ادیشن ۲۰۱۷

( که یکی از ایده آل ترین ماشین‌های ویژه آفرودی ست که اینروزها مورد توجه آفرودرها واقع شده است. جیپ رنگلر را به‌عنوان معیاری برای سنجش کیفیت ماشین های آفرود و رانندگی با آنها در مسیرهای دشوار در نظر می گیرند. یکی از آپشن های دیگری که به این خودروی همه چیز تمام اضافه شد، پکیج Cold Weather  یا همان پکیج آب و هوای سرد است که قابلیت هایی نظیر صندلی‌های گرم، کفپوش‌های مناسب برای تمام فصول، چراغ‌های جلوی LED ، چراغهای مه‌شکن در آن تعبیه شده است. )

 

  • تویوتا Toyota۰۱۷ ۴ Runner TRD Pro 2017 آفرود

( این خودرو با دارا بودن سیستم فوق العاده ی فنری منعطف در نسخه ی جدیدش، بی شک یکی از بهترین و درجه یک ترین ماشین های ویژه آفرود سال 2017 در سراسر دنیاست. یکی دیگر از قابلیت ها آن سیستم دیفرانسیل عقب قفل شونده و Crawl Control آن است که جلوی بسیاری از تکان های وارد شده به ماشین و شدت آن را میگیرد. )

 

  • تویوتا Toyota لندکروزر 2017

( با طراحی فوق العاده و بی نظیر ظاهری اش و با داشتن 3 ردیف صندلی و امکان استقبال از 8 سرنشین را یکی دیگر از خودروهای آفرود مورد پسند آفرودرهاست. )

 

 

 

 

 

 

 

 

  • لکسوس Lexus مدل LX 2017

( یکی از خودرو های لوکس آفرود است با قابلیت های فنی قابل توجه نظیر موتور 8 سیلندر و توان خروجی 383 اسب بخاری، که آن را در نوع خودش یکی از پر قدرت ترین ماشین های آفرود می کند. )

 

و ماشین های جذاب دیگری نظیر پورشه PORSCHE کاین مدل 2017 ، یا هیوندا سانتافه ی اسپرت، نیسان مورانو 2017، که از جمله ماشین های لوکس و اسپرت و قدرتمند ویژه ی کارتینگ هستند.