ٖجت لو

جت لو چیست

  • همه چیز از ورزش مهیج جت لو JETLEV

جت لو Jetlev شاید یکی از عجیب ترین و جذاب ترین رشته های ورزش ها و تفریحات آبی باشد که تا کنون دیده اید. جت لو را می توان پرواز روی آب با یک جلیقه ی جادویی موتور دار تعریف کردف که می توان گفت تقریبا از ترکیب دو وسیله ی ورزشی آبی ( جت اسکی و جت پک ) که حتما نام آنها را شنیده اید الهام گرفته و ساخته شده اند. ایده ی جت لو اولین بار توسط یک کانادایی به نام “ریمون لی” در سال 2000 ارایه شد و پس از کلی پرورش این ایده ی نوین، سرانجام در سال 2009 اولین بار از نمونه های اولیه آن رو نمایی شد. و هنوز که هنوز است این وسیله های جداب تفریحی در حال پیشرفت و تکامل هستند.

جلیقه ای که با آن جت لو را تجربه می کنید، با یک موتور بسیار قدرتمند و دو جریان پر فشار آب طراحی و ساخته شده اند، که شما به کمک آنها هیجان پرواز روی آب را تجربه می کنید. در این جلیقه ی موتور دار دو دسته ی فلزی مستحکم تعبیه شده است که به کمک آنها می توانید تعادل خود را ضمن پرواز کنترل نمایید. با جت لو تا ارتفاع 10 متر روی آب می توانید اوج بگیرید و پرواز کنید . حداکثر زمانی که با آن می توانید به پرواز روی آب ادامه دهید چیزی در حدود 1 الی 2 ساعت است، و سرعتش نیز 65 کیلومتر در ساعت می باشد.

 

 

موردی که در زمان پرواز روی آب در جت لو موثر است، بدون شک قدرت موتور آن است. دو لوله ی ای که در پشت جلیقه ی جت لو حامل دو جریان پرفشار آب هستند، طولی معادل 10 متر دارند، و از این روست که حداکثر ارتفاعی که کیتوانید با جت لو از سطح آب بلند شوید 10 متر است. این لوله ها به یک موتور، که در یک قایق کوچک در آب و در پشت سر شخصی که سوار بر جت لو است، در حرکت هستند. در واقع تمام چیزی که جت لو از آن ساخته شده است و به کمک آن هیجان ماشی از این شکل از پرواز را به شما هدیه می دهد، یک موتور قوی با دو شلنگ برای انتقال آب و یک وسیله ی نقلیه ی آبی کوچک و جمع و جور برای قرار گرفتن موتور در آن است. اما همین وسیله ی به ظاهر ساده امروزه یکی از پر طرفدار ترین ورزش ها و تفریحات آبی برای مردم محسوب می شود و عده ی زیادی بی صبرانه منتظر فصول گرم سال هستند تا بتوانند این تفریح مهیج و با نشاط آبی را تجربه کنند. بدیهی ست که در همه جای دنیا معمولا جت لو نیز مانند تمامی ورزش های آبی در شهر های ساحلی بر قرار و دایر است. جت لو نسبت به سایر ورزش های آبی تجهیزات خاصی نیاز ندارد. یعنی کافیست تنها یک جلیقه ی نجات پیش از سوار شدن به تن داشته باشید و بعد پس از گرفتن توصیه های لازم برای نحوه ی استفاده از این وسیله توسط یک کاربلد، میتوانید به راحتی آن را تجربه کنید.