سالامون

معرفی شرکت سالامون

کوله پشتی سالامون

معرفی شرکت سالامون:

شرکت تولیدی لوازم کوهنوردی و گردشگری سالامون در سال 1947 میلادی توسط فرانسیس سالامون تاسیس شد. این شرکت در سال 1997 توسط شرکت آدیداس خریداری شد و پس از چند سال فعالیت شرکت آدیداس با برند سالامون در سال 2005 میلادی شرکت امر اسپورتز فنلاند امتیاز برند سالامون را خریداری کرد.

معرفی و ویژگی های کوله پشتی سالامون:

کوله پشتی سالامون دارای سیستم خاصی است که این امکان را داراست تا وسایل مختلف نیازمند کوهنوردان مانند قمقمه، فلاسک را به کمک کمربند مخصوص به کوله متصل کند. همچنین این نوع کوله پشتی دارای الیاف پی وی سی بوده و با داشتن محفظه بزرگ اصلی کوله توانایی نگهداری دیگر لوازم مورد نیاز کوهنوردان مانند باتوم را به راحتی نگهداری کند.

کوله پشتی سالامون به نحوی طراحی شده که کوهنوردان در هنگام طی مسیر و مخصوصاً در مسیرهایی که دارای شیب تند می باشد سرعت متناسبی داشته و کوله هیچ گونه ممانعتی در حرکت آنها نمی کند.

به طور کلی کوله پشتی سالامون برای کوهنوردی و پیاده روی در کوهستان استفاده می شود. زیرا این قابلیت را داراست که علاوه بر حمل لوازم مورد نیاز کوهنوردی می تواند کلاه اسکی یا تجهیزات مرتبط به آن را حمل کند.

جنس کوله پشتی سالامون از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار بوده و این ویژگی منحصر به فرد این اطمینان را به کوهنوردان می دهد تا تجهیزات مورد نیاز خود که عمده آنها از وزن بالایی برخوردار است بدون هیچ گونه آسیب دیدن و یا پاره شدن کوله پشتی حمل کنند و تا پایان صعود خود به همراه داشته باشند.

 

ویژگی مهم دیگر کوله پشتی سالامون داشتن شلنگی از قسمت حمل قمقمه برای نوشیدن آب می باشد که این مزیت را به کوهنوردان می دهد تا به آسانی و سرعت بالا در هنگام طی مسیر از آن استفاده کنند.

کوله‌پشتی سالومون به گونه طراحی و تولید شده که بندهای مشبک و فومی متصل به آن باعث شود هیچ گونه فشاری به شانه ها و ستون فقرات کوهنوردان ایجاد نکند و از ایجاد احساس خستگی برای آنها جلوگیری کند. همچنین با طراحی خاصی در این نوع کوله پشتی انجام گرفته در قسمت اتصال کوله به کمر جریان هوا وجود داشته و از تعرق کوهنوردان ممانعت می کند.

در کوله پشتی سالامون از پارچه های سبک و راحتی استفاده شده که علاوه از جلوگیری از ورود رطوبت به داخل کوله از ایجاد بو نیز محافظت می کنند. همچنین این کوله پشتی دارای بند قفل شونده روی سینه می باشد که باعث جلوگیری از فشار به جناق سینه شده با تنظیم خاصی به سادگی بسته می شود.

یکی از ویژگی های مهم کوله پشتی سالامون ساختار فیزیکی آن می باشد طوری که متناسب برای هر آناتومی یک نوع کوله پشتی طراحی شده که موجب راحتی کوهنوردان در هنگام صعود می شود.

در کوله پشتی سالامون نوارهای شبرنگی تعبیه شده تا در هنگام شب ایمنی کوهنوردان را تأمین کند. این نوع کوله پشتی دارای چند جیب می باشد که وسایل خاصی می توان در آن جای داد. یک جیب داخلی به همراه جیب زیپ دار در کنار کوله و یک جیب کشی در قسمت جلویی کوله پشتی قرار دارد.