فلای بورد

آشنایی با ورزش تفریحی فلای بورد

  • همه چیز درباره ورزش جذاب فلای بورد Flyboard

اگر نام فلای بورد را شنیده باشید و با آن تا حدودی آشنا باشید، شاید برایتان کمی عجیب باشد که آنقدر تخیلتات و رویا پردازی های انسان ها جلو رفت که دیگر تجربه ی هیچ چیزی غیر ممکن نخواهد بود. نه پرواز و نه شناور بودن و آزادانه مانند یک ماهی در آّب ها بالا و پایین پریدن. فلای بورد نام یکی از ورزش های مهیج و رویایی آبی است که در عین حال پرواز را نیز با آن تجریه خواهید کرد. این ورزش آبی پر هیجان و پر فعالیت اولین بار توسط یک فرانسوی به نام “زاپاتا ریسینگ” اختراع شد. وی در ساخت جت های مسابقه ای تبهر داشت، اما پس از مدتی تصمیم گرفت کمی خلاقیت و کمی هیجان را به اختراعات قدیمی اش بیافزاید. و اینگونه بود که او موفق به ساخت موتور هایی شد که قادر بودند از آب خارج شده و با نیروی محرکه ای که توسط پاها و دست کنترل می شدند، و شخصی که بر آن بورد ها سوار بود را روی آب نگه می دارند و به او این امکان را می دهند که مانند یک دلفین در آب آزادانه فراز و فرود را تجربه کرده و لذت ببرند.

فلای بورد ها دارای دو نوع مبتدی و پیشرفته هستند که میزان توانمندی هر شخص مشخص می کند که با کدام نوع از آن می تواند فعالیت خود را آغاز کند. اما اصول کار معمولا به این ترتیب است که هر کسی میبایست در ابتدا چیزی در حدود 20 تای 30 ساعت از فلای بورد نوع مبتدی استفاده کند و مهارت های لازم را کسب کند تا بتواند برای استفاده از فلای بورد پیشرفته مجاز شود. استفاده از فلای بورد با حضور دو نفر امکان پذیر است. یکی شخصی که دستگاه فلای بورد به او متصل است، و دیگری باید شخصی باشد که در جت اسکی به عنوان اپراتور می نشیند.

تنها تفاوت این دو نوع از فلای بورد ها در یک کیت به نام Electronic Magnetic Kit  است که در مدل فلای بورد های پیشرفته یک کیت الکترونیکی یا همان کیت گاز به دستگاه افزوده می شود که دیگر با افزوده شدنش نیازی به نازل های تعادل کننده ی دست نمی ماند. و در این حالت فرد قادر خواهد بود بدون حضور شخص دوم هم فلای بورد را تجربه کند.

برای انجام دادم ورزش فلای بورد میباست حتما پیش از امتحان کرد آن برای بار اول، با یک مربی کار بلد همراه شوید و در جریان تمام نکات ایمنی و دانستنی های لازم این ورزش قرار بگیرید. و حتما با مربی تان به صورت دو نفره ( مربی به عنوان کنترل کننده در جت اسکی ) آن را انجام دهید. تا مربی بنا به نیاز و شروط لازم، میزان فشار آب را درون شلنگ ها کنترل نماید.

فلای بورد نیز مانند هر رشته ی ورزشی دیگری ملزومات و تجهیزات خاص خودش را نیاز دارد. از جمله این تجهیزات جلیقه ی نجات، لباس های Wet Suit  مناسب برای ورزش های آبی و کلاه ایمنی هستند. که برای داشتن تجربه ای امن تر و بهتر به اینها نیازمندید.