تنگه واشی قسمت دوم

دیدنی ها و جاذبه های تنگه واشی

1) کتیبه تاریخی در دل کوه: احتمالا خیلی برایتان عجیب و جالب خواهد بود که در اولین دیدار از تنگه واشی، در مسیر حرکت و در دل سنگ های صخره های سر به فلک کشیده ی آن شاهد کتیبه ای تاریخی و دستنویس باستانی باشید. اما این یکی از جاذبه هایی ست که توریست های زیادی را هر ساله به اینجا می کشاند. کتیبه ای که تصویری از فتحعلی شاه و نوادگانش را نشان می دهد.
2) دشت ساواشی: وقتی مسیر پر پیچ و خم تنگه را همراه با لمس آن خنکای باد و آب لا به لای صخره ها و رودخانه ها و آبشار ها پشت سر می گذارید، به دشتی می رسید که زیبایی و عظمتش شما را مسخ کرده و خستگی مسیر را از جان تان به در خواهد کرد. دشتی با وسعت 1700 متر که رابطی میان دو تنگه در آن منطقه می شود. و منظره ای از کوه و آسمان و دره ها را به شما نشان خواهد داد و فرصتی به شما خواهد داد تا زیر آفتاب و بر روی دشت های داغ دراز بکشید و از سکوت و زیبایی هایی طبیعی اطراف غرق لذت شوید و برای لحظاتی هم که شده دست از تمامی تنش ها و دغدغه هایتان دسب بشورید.
3) تنگه سا ( دومین تنگه این منطقه ) : تنگه ی دوم که نامش تنگهسا می باشد، دومین گذرگاه صخره ای این منطقه می باشد که در پی تنگه واشی یعنی تنگه ی اول قرار گرفته است و به وسیله ی دشت ساواشی به آن متصل می شود. بنابراین در دیدار از تنگه واشی گویی همزمان با یک تیر دو یا چند نشان زده اید. طول مسیر در تنگه سا به چیزی در حدود 800 متر می رسد که نسبت به تنگه ی پیشین یا همان تنگه ی واشی مسیر طولانی تری به نظر می آید. اما می توانید خوشحال باشید که مسیر تنگه سا در مقایسه با تنگه واشی مسیر آسان تری را در بر می گیرد و می توانید با خیالی آسوده از جاذبه های مسیر و آب تنی های گاه و بی گاهش لذت ببرید.
4) آبشار ساواشی: یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در سفر به تنگه واشی، دیدار از آبشار زیبا و بکر ساواشی ست. که وقتی کمی از مسیر را در تنگه سا پشت سر می گذارید، صدای ریزش آب های خروشانش را بر کف بستر این تنگه خواهید شنید. آب آبشار ساواشی از کوه دیلار که در قسمت شمال شرقی منطقه یفیروزکوه قرار دارد سرچشمه می گیرد. و شما در انتهای تنگه سا به آبشار ساواشی خواهید رسید، که ارتفاعش نیز حدود 15 متر است. اما بخش هیجان انگیز دیدار از آبشار ساواشی آب تنی در حوضچه هایی است که در دل تنگه سا و در مسیر رسیدن به آبشار ساواشی قرار دارند. بنابراین خودتان را آماده کنید تا، تا کمر تان در آب این حوضچه ها آب تنی کنید. اما جای نگرانی نیست زیرا عمق این حوضچه ها حدودا به 1 متر می رسد. و به راحتی می توانید آن را پشت سر بگذارید.

علاوه بر جاذبه های نام برده در بالا، شما می توانید تجربیات جالب دیگری در این تنگه ها را تجربه کنید که برایتان بسیار تازگی خواهد داشت که همه و همه سفر به تنگه واشی را برایتان یکی از فراموش نشدنی ترین سفر ها خواهد کرد.