درباره ی شگفتی های کویر مصر

درباره ی شگفتی های کویر مصر

  • درباره ی شگفتی های کویر مصر

شاید وقتی صحبت از یک سفر کویری به میان می آید، نام کویر مصر کمتر به گوش تان خورده باشد. کویر مصر نام یکی از نقاط کویری کشورمان است، که شاید کمتر کسانی با زیبایی ها و جلوه های اسرار آمیزش آشنایی داشته باشند.

تجربه ی کویر بی شک برایتان یکی از متفاوت ترین تجربه های سفر در دل طبیعت خواهد بود. سکوت و آرامشش، مرز نزدیکی که میان آسمان و تل ماسه های کویری می بینید و تغییر دمای دلچسبش در آغاز روز و آغاز شب، و طبیعت منحصر به فردش همه و همه برایتان تجربه ای دلچسب و خاص را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

  • موقعیت جغرافیایی کویر مصر

کویر مصر که به کویر مصر و فرحزاد معروف است، در حاشیه ی روستاهایی به نام های روستای مصر و روستای فرحزاد در 55 کیلومتری یکی از شهرستان های استان اصفهان به نام شهرستان خور قرار گرفته است. یکی دیگر از روستاهایی که در کنار کویر مصر واقع شده استف روستای امیر آباد می باشد که تقریبا با دو روستای دیگر در یک خط شمالی – جنوبی واقع شده اند.

جمعیت روستای مصر به عددی در حدود 180 نفر می رسد.

اطراف روستای مصر با سلسله جبال کوه های ناحیه ی فلات مرکزی و تل ماسه هایی در بخش کوهپایه ای اش از قسمت غربی و جنوب غربی و جنوب شرقی احاطه شده اند.

  • محصولات کشاورزی و خوراکی های معروف کویر و روستای مصر

امرار و معاش مردم در روستای مصر بیشتر از طریق کشاورزی و دامداری صورت می گیرد. از معروف ترین محصولات پرورش کشاورزی و دامداری روستای مصر پرورش گندم و زعفران و شتر می باشند.

اما محصولات کشاورزی دیگر پر طرفدارشان به انواع صیفی جات، خرما و رطب های با کیفیت و انار اشاره کرد.

اگر به روستا و کویر مصر سفر کردید فرصت چشیدن و امتحان کردن خوراکی های محلی این روستای کویری را از دست ندهید. از معروف ترین خوراکی های روستای مصر:  آبگوشت محلی با نام محلی لاخولی، کتلت محلی، کالجوش،  کباب گوشت، شیر و دوغ محلی شتر نیز می باشند.

 

 

  • جاذبه های تفریحی و گردشگری کویر مصر

سفر به کویر علاوه بر جاذبه های طبیعی شگفت انگیزش، تجربه های تفریحی هیجان انگیز و متفاوت بسیاری خواهد داشت. که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  1. پیاده روی بر شن ها و تل ماسه های داغ کویری در روز
  2. شب نشینی های گرد آتش در دشت پاک کویر مصر زیر نور ستارگان
  3. موتور سواری با موتور های چهار چرخ ATV به صورت تک سرنشین و دو سرنشین
  4. آفرود بر روی تپه های ماسه ای کویر
  5. شتر سواری
  6. عکاسی از مناظر تکرار نشدنی کویر و عکاسی حرفه ای در شب

 

  • اقامتگاه های کویر مصر

پیش از هر چیزی به شما پیشنهاد می شود سفر های کویری را با تور های داخلی تجربه کنید. زیرا تجربه ی امن تری را فارغ از نگرانی های یافتن مسیر مناسب و اقامتگاه های قابل اطمینان خواهد داشت.

در کویر مصر به دلیل استقبال چشمگیری که گردشگران و توریست ها از این منطقه ی کویری داشته اند، در مرور زمان اقامتگاه های محلی بسیاری تدارک دیده شده است. این اقامتگاه ها کاملا حال و هوای تجربه ی کویر را با ساختار گلی و چیدمان سنتی  شان برایتان کامل خواهند کرد. این اقامت گاه ها شاید خیلی لوکس به نظر نیایند، اما تمامی امکانات رفاهی مورد نیازتان در کویر را برآورده خواهند ساخت. امکاناتی نظیر حمام و سرویس بهداشتی های تمیز، رستوران های محلی با کیفیت، سوپر مارکت و امثال اینها.