پاراسل

آشنایی با پاراسل و اسکی روی آب

  • پاراسل Parasel !

اگر که جز علاقه مندان به ورزش های آبی و تفریحات آبی هستی، بی شک پاراسل جز تفریحات مورد علاقه تان هواهد بود. پاراسل یکی از لذت بخش ترین و هیجان انگیز ترین انواع تفریحات و ورزش های آبی است. تعریف کلی پاراسل می شود چتر بازی بر فراز دریا و تجربه ی لذت بخش همزمانی از آب و باد و پرواز است. پاراسل در واقع به چتری که با آن موفق به پرواز می شوید نیز گفته می شود. در این ورزش مهیج شما به وسیله ی چتر هایی که به آنها پاراسل می گویند و به کمک یک طناب محکم به قایق متصل می شوند پرواز را تجربه می کنید. قایق با سرعت در آب حرکت می کند و باعث ارتفاع گرفتن هرچه بیشار چتر پاراسل می شود و شما را به دنبالش در هوا می کشد. در واقع با این اوصاف تقریبا می توان گفت که پاراسل هم در دسته ی ورزش های هوایی قرار می گیرد و هم در دسته ی ورزش های آبی.

پاراسل نیاز به آموزش خاصی ندارد، فقط کافیست پیش از سوار شدن بر چتر های پاراسل، به کمک و با همراهی یک کاربلد در این زمینه، خودتان را به تجهیزات ایمنی لازم برای این کار مجهز کرده و منتظر حرکت قایق و اوج گرفتن تان بمانید. مدت زمان پاراسل های تفریحی عموما 10 دقیقه است و پس از پایان این مدت قایق به سمت ساحل رفته و از سرعتش می کاهدف با اینکار شما به همراه چتر در ساحل به آهستگی فرود می آیید.

 

 

 

  • اسکی روی آب

یکی دیگر از زیر شاخه های پر طرفدار ورزش های آبی، اسکی روی آب است. اسکی روی آب هم مانند زیر شاخه های دیگر ورزش های آبی به دلیل استقبال قابل توجه عده ی زیادی دوستدارانش، جنبه های تفریحی بسیاری نیز پیدا کرده است. و دیده می شود که همه ساله خصوصا در فصول گرم سال یا در سفر به شهر های ساحلی، توریست ها یا بومیان علاقه زیادی به آن نشان داده اند. این ورزش آبی در آمریکا متولد شد و در آنجا پیشرفت چشمگیری در حتی بخش مسابقات بدست آورد.

در اسکی روی آب شما وسیله ی ساده ای در اختیار دارید که اصطلاحا به آن همان اسکی می گویند، آنرا به پا می کنید و روی آن می ایستید، و بعد توسط یک وسیله ی آبی موتور دار یا همان قایق های موتوری، روی آب کشیده می شوید. قایق ها با سرعت حدودا 30 کیلومتر در ساعت شما را به دنبال خود روی سطح آب می کشند، و وظیفه ی مهم شما حفظ تعادل و جهت دهی درست به تخته ی اسکی زیر پایتان است.

اسکی روی آب انواع گوناگونی دارد. مانند اسکی با تخته، اسکی در آب های خروشان، اسکی پرشی و نمایشی، که از جمله اشکال متفاوت اجرای اسکی هستند. مسابقات اسکی معمولا در پیست ها آبی با طول 200 متر و عرض 20 الی 25 متر برگزار می شوند که به وسیله ی توپ های بادی یا گوی های شناور حریمش مشخص شده است. برخورداری از قدرت بدنی کافی و بالا تنه ای قوی از شروط شرکت در این مسابقات و سطح پیشرفته ی آن است. برای اینکه باید بتوانید به خوبی دستگیره ای که با آن توسط یک طناب به قایق وصل شده اید را بگیرید و تعادلتان را حفظ کنید.